Geplaatst op
Iedereen gaat zo nu en dan wel eens naar een hotel om simpelweg te overnachten of als onderdeel van een heerlijke ontspannende vakantie. Wat de reden ook is voor je verblijf in een hotel, er zijn een aantal heel belangrijke criteria waaraan elk hotel, groot of klein, aan moet voldoen om op langere termijn tevreden gasten te kunnen bedienen. In deze blog behandelen we de belangrijkste zaken die een hotel kunnen maken of kunnen kraken.
#1: een goed en prettig bed
Het zal je soms verbazen hoeveel hotels ongemakkelijke bedden hebben. Natuurlijk, bedden zijn een grote uitgave wanneer je er tientallen of honderden van tegelijkertijd moet aanschaffen. Sommige hotels kiezen er dan voor om een paar goedkopere bedden, kussens of matrassen aan te schaffen om op die manier te kunnen snijden in de kosten van de investering. Toch is dit het slechtste wat een hotel kan doen. Men boekt namelijk een hotel in de eerste plaats om er te kunnen overnachten. Als je als hotel dan bespaart op juist deze service, dan heb je als hotel maar weinig bestaansrecht. Gelukkig zijn er verschillende websites en online winkels waar je voor een goede prijs prettige bedden en matrassen kunt aanschaffen. Wij adviseren elk hotel om goede matrassen te hebben voor zijn gasten. Kijk ook even op deze website voor mooie en comfortabele matrassen.
#2: een goede hygiëne
Een ander criterium voor een goed hotel, wat mensen uiterst belangrijk vinden, is dat het schoon is. Dat spreekt misschien voor zich, maar je zult er soms versteld van staan hoeveel hotels dit eenvoudige onderdeel niet kunnen verwezenlijken. Sommige hotels, waar ik zelf ben geweest, hadden vetvlekken aan de muur, schimmel in de douche en stof op elke plank van de kledingkast. Dit is de laatste keer dat ik dit hotel heb bezocht en ze kregen er gratis en voor niets een slechte recensie bij.
#3: vriendelijk personeel
Horeca heet in het Engels ´hospitality´, letterlijk vertaald: gastvrijheid. In tegenstelling tot de Nederlandse benaming, geeft de Engelse term duidelijk aan waar de branche in essentie om draait: gastvrijheid. Dat is niet het opgemaakte bed, een schone douche, maar het staat voor vriendelijk, behulpzaam en begripvol personeel wat er alles aan wil doen om jouw verblijf zo prettig mogelijk te laten verlopen. Als je een klacht hebt, dan staat het hotel 1-0 achter. Maar met een juiste houding en oplossingsgericht personeel, kan het op zijn minst nog een gelijkspel worden!